Orthomoleculaire therapie

Bij GROW beloven we je een holistische aanpak. Daarom is, bij sommige aandoeningen, de expertise van Sofie een belangrijke schakel in jouw herstel.

​

Orthomoleculaire geneeskunde wordt ook wel voedings- of levensstijlgeneeskunde genoemd.  Bij nutritionele tekorten (te veel koolhydraten, ongezonde vetten, te weinig eiwitten) of bij disbalans in het lichaam ( pijn, weinig energie, moeilijke concentratie, huidklachten, hoofdpijn, maag- of darmproblemen)  kan orthomoleculaire therapie een oplossing bieden.

Orthomoleculaire therapie praktrijk rogg

Er is reeds téveel wetenschappelijk bewijs dat er een grote relatie is tussen voeding/levensstijl en (chronische) ziekten, om het gewoon te negeren. We zitten dan ook in een “overangsperiode” van de reguliere geneeskunde naar een meer “holistische natuurgeneeskunde”.

​

Het is vanzelfsprekend dat (chronische) tekorten of onderliggende ontstekingen (die je objectief kan meten in het bloed!) het lichaam uit evenwicht brengen en allerhande symptomen naar boven brengen (dit is een manier van het lichaam om te communiceren, en deze signalen mogen niet genegeerd worden, of onderdrukt met medicatie).

​

De orthomoleculaire therapie volgens de kPNI of klinische-psycho-neuro-immunologie is een sterk groeiende wetenschap die via zachte natuurlijke, maar wetenschappelijk onderbouwde interventies op zoek gaat naar de oorzaak van uw klachten of ziekte....want daar ligt de oplossing!

Het consult bestaat uit een gesprek. En om dit veilig te laten verlopen, gaan de consulten door via ZOOM of microsoft teams, online kan je dus een gesprek met Sofie inplannen.  Sofie stuurt je nadien alle info door via mail. Handig toch?

​

Hoe verloopt het gesprek?

• via uitgebreid vraaggesprek wordt gezocht naar de verstoorde werkingsmechanismen en de echte oorzaak van je klacht.

Daarna komt :

• voeding aan bod, in al haar vormen (wat wél en wat niét eten, wanneer eten of juist niet eten, hoe frequent eten,...)

• hoeveel beweging heb je nodig

• wat kunnen we aanpakken aan je lifestyle

• welke hormetische prikkels (koude, warmte, vasten, ademhalingsoefeningen,... kunnen impact hebben?

​

Alle interventies zijn wetenschappelijk onderbouwd en worden in de diepte uitgelegd. De zogenaamde “deep learning” is namelijk steeds de eerste stap in het genezingsproces.

​

Er is maar één geneeskunde, en dat is de geneeskunde die wérkt!

Healthy assortment of yellow foods